Haasteet mainonnan tunnistettavuudessa
Haasteita mainonnassa tulee hurjan tekniikan kehittymisen myötä. Sen kautta unohtuu helposti monet merkittävät seikat. Mitä näihin tulee, niin pitää olla tarkkana!
Tekniikan vaikutus mainnonnan tunnistettavuuteen
Helposti nykyään käytetään erilaisia valmispohjia, joissa usein voi unohtua mainonnan säännökset, koska visuaalisuus on niin isossa osassa.
"Alatyylistä kieltä, ei tunnistettavissa mainokseksi"
Tästä on tullut viimevuosina hyvinkin paljon keskutelua, sillä piilomainonta voi mennä laittomuuksiin. Kun kaikki on luotu niin helpoksi, pitää keskittyä siihen myös, että mainostat. Eli sen pitää näkyä myös mainostuksena eikä piilomainontana.

Mainos ei ole pelkkää keksimistä, on sääntöjä!
Mainosvälineet vaikeuttavat mainonnan tunnistettavuutta
Sosiaalinen media on yksi haaste. Erilaiset arvonnat ja mainokset valmiskanavissa voi tuoda ongelmia. Pitää olla esimerkiksi selkesästi mainittuna, että Instagram ei ole osallisena mainokseen, jos mainos on toteutettuna tässä kanavassa. Eli pitää olla tarkkana kuka sen mainoksen tai arvonnan todella pitää. Onko se esimerkiksi Instagram vai sinä Instagramissa!
Mainostajan sponsoroiman sisällön kanssa pitää olla tarkkana, sillä se tulee olla ilmoitettuna selkeästi. Nykypäivinä vastaan tulee usein "kaupalliset yhteistyöt", jotka kertovat tästä rahallisesta osituksesta.
Ole tarkkana kenen nimellä teet ja mitä.